Рехабилитация

Рехабилитацията е свързана с подпомагане на хората да се възстановят от сериозно нараняване, заболяване или операция.Тя е грижа, която може да ви помогне да се върнете, запазите или подобрите способностите, от които се нуждаете за ежедневието. Тези способности могат да бъдат физически, умствени и / или когнитивни (мислене и учене). Може да сте ги загубили поради заболяване или нараняване или като страничен ефект от медицинско лечение.
Рехабилитацията има за цел да оптимизира функцията и благосъстоянието на пациента, да му помогне да интегрира този пациент обратно в избраните от него дейности за живот, независимо дали е вкъщи, на работа или в свободното време. Рехабилитацията трябва да се фокусира върху промените във функционалните увреждания и ограниченията на начина на живот въз основа на собствените цели на пациента за функционално подобрение.
Рехабилитацията може да се отнася до много различни състояния. Следователно целите на терапията са различни за всеки човек. Например млад човек, който си е счупил ръката в спорта, ще иска да се възстанови бързо, за да може да продължи да се радва на семейния, социалния и трудовия си живот. Възрастен човек, който е претърпял инсулт, се нуждае от рехабилитация, за да може да живее самостоятелно у дома – да се къпе и облича без помощ.

Част от проблемите, с които работим и провеждаме рехабилитация са:

• артрит
  • остеоартрит
  • гонартроза
  • спондилоартроза
  • болест на Бехтерев
  • мозъчна травма
  • множествена склероза
  • мускулна дистрофия
  • мускулно-скелетни наранявания (болки в мускулите, сухожилията, ставите и костите)
  • остеопороза
  • паркинсон
  • спина бифида
  • нараняване на гръбначния мозък
  • болки в гръбначния стълб (болки в кръста, болки във врата)
  • наранявания, свързани със спорт
  • удар
  • травми, свързани с работата.